Hlavní stránka Lifestyle Jana Sklenářová, vítězka Zlaté pecky: Zlín je duhová bublina s jednorožci

Jana Sklenářová, vítězka Zlaté pecky: Zlín je duhová bublina s jednorožci

Zlatá pecka

Dvadsiaty ročník súťaže Zlatá pecka 2014 v klubu Lávka bol pre tento rok priam jubilejný. Udeľovali sa ceny tým  najlepším kreatívnym počinom v reklame. Odborná porota rozdala symbolicky 20 ocenení pre najkreatívnejší počin z minulého roka naprieč marketingovou komunikáciou. Na celej tejto akcii sa podielalo veľa známych tvárí ako napríklad Jakub Kohák či Robert Van.  Študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáše Bati v Zlíne  všetkým dokázali, že  sa v marketingovej komunikácii vedia dobre orientovať. Jedna z hodnotených kategórií bola i  kreativita v reklame. Ocenenie bolo udelené agentúre Loosers za postery Looser Farm. Agentúra si  za kampaň Loosers Farm odniesla ocenenie v kategórii Plagát.  Víťazný tým v zložení Jana Sklenářová, Pavel Bureš, Marcel Brna, Iva Frűhaufová a Iva Bízová ukázali svoju kreativitu v prepojení vtipného headlinu a jednoduchého vyzuálu, ktorý už na prvý pohľad vypovedá o tom, že ide o tému farmy.   Zvieratá ako krava, koza, či ovce boli na týchto plagátoch priam steletesnené do určitých úloh v ľudskej podobe.

Jak ses dostala k stáži v reklamní agentuře Loosers Prag?

Ke stáži v Loosers jsem se popravdě dostala jako slepá k houslím. Psala jsem ročníkovou práci o guerilla marketingu a věděla jsem, že o tomto tématu kdysi v mém prváku vedla workshop právě Iva Bízová, creative CEO Loosers. Spojila jsem se s ní, protože mě kampaně Loosers hodně bavily a ročníkovku jsem zaměřila na dvě z nich. Iva se se mnou sešla, dala mi info, které nebylo možné nikde dohledat, a nabídla mi letní stáž. No a tak se to se mnou vezlo.

A jak se ti tam líbí?

Jsem tam hodně spokojená, protože od samotného začátku jsem si v Loosers připadala užitečná. Vím, že to zní směšně, ale nejhorší je, když někde sedíš a přemýšlíš nad tím, co bys za tu dobu stihla udělat smysluplnějšího. Okamžitě mě zapojili do práce na projektech pro klienty a po nějaké době jsem dostala svůj vlastní. Líbilo se mi tam natolik, že jsem se nechala zaměstnat, takže od července minulého roku jsem už regulérní Looser.

Byl tento projekt tvůj první, nebo si pracovala už i na něčem jiném?

Projekt pro Loosers Farm určitě nebyl první ani poslední projekt, na kterém jsem pracovala. Avšak Farma je tak trochu moje srdcová záležitost, sama jsem na ní začínala. Bavilo mě říkat lidem, že jsem se odstěhovala do Prahy, abych pracovala na Farmě.

A co tvé pocity z výhry? Čekala si, že se váš tým umístní v soutěži Zlatá pecka?

Doufala jsem v to.  A když přišlo oznámení o umístění na shortlistu, nemohlo to dopadnout jinak  Ne, sranda. Ani jsem nepřemýšlela nad tím, co bych řekla, kdybych šla cenu přebírat. Pak ze mě na podiu vypadlo jen “Děkuji” a rychle jsem odtud utekla. Bylo tam fakt vedro.

O čem je projekt Loosers Farm, ke kterému jste s týmem vytvořili plakát? A pro koho je projekt určen?

Loosers Farm je v podstatě stážistický program pro studenty marketingu, designu, IT, žurnalistiky a dalších oborů, které se dají uplatnit v reklamě. Plakáty, které sloužily hlavně jako náborovka nových talentů, vznikly celkem tři: koza, beran a kráva. Já osobně mám nejradši tu s beranem. Na vytváření konceptu jsem pracovala společně s Ivkou Frühaufovou, copywriterkou, a Ivou Bízovou, která naše nápady usměrňovala a posouvala dál. Vizuály vytvořil Art Director Loosers Pavel Bureš. Vzpomínám, jak mluvil o focení zvířat, to mě nikdy neomrzí:

“Zvířata se fotila v improvizovaném exteriérovém studiu, které jsme vybudovali na farmě Toulcův dvůr. Zvířecí hlavy byly v postprodukci “nasazeny” na lidská těla, která se dofocovala ve studiu. Následovalo vytvoření doplňků ve 3D a finální retuše. Navíc, práce se zvířaty je zkouška trpělivosti. Brzy jsme přišli na to, že pózují jen, když žerou. Problém je, že při tom žvýkají, většina fotek je tak nepoužitelná. Když nežerou, mají tendenci odejít hledat něco k jídlu. Menší zvířata, jako koza nebo ovce, se daji násilím udržet, ale krávu nezastaví nic.”

Co vedlo váš tým k nápadu personifikace člověka s domácím zvířetem?

Prostě to tak nějak vyplynulo. Hledali jsme propojení s farmařinou, to je jasné. A Looseři jsou hodně známí právě díky svým copywriterským kampaním. Jednoduše jsme chtěli vytvořit něco, co studenty zaujme, co je bude bavit a co je donutí mrknout na webovky. Abych řekla pravdu, natolik jsem se do těch vizuálů zamilovala, že mi jich několik visí doma na skříni.

Pracuješ momentálně na nějakém novém projektu?

Vzhledem k tomu, že u Loosers pracuju, mám těch projektů pod palcem několik. Starám se například o Palladiumblog.cz, hodně řeším sociální sítě klientů i Loosers a projektově řeším zakázky pro brněnský jazykový institut Pelican. No, rozhodně se při své práci nenudím, ale co je na tom nejlepší, všechno mě to prostě baví. Looseři jsou hodně specifičtí v tom, co dělají a jak to dělají, a popravdě mě nikdy nepřestávají překvapovat.

Co by si  doporučila talentovaným studentů, kteří třeba jen přemýšlí nad stáží?

Ať do toho určitě jdou. Praxe dá člověku jiný úhel pohledu. Zjistila jsem, že na i na detailech záleží, a v Loosers mě naučili, jak nad určitými věcmi přemýšlet. Tady ve Zlíně žijeme v takové naší barevné bublině, která je plná duhy a jednorožců, která je bezpečná a kde jsme schovaní přede všemi. O to těžší je potom tuto bublinu opustit. Není úplně od věci začít dřív a postupně, aby to po skončení školy nebyl takový šok.

Jak zvládáš kombinovat školu a stáž?

Kombinovat školu ve Zlíně a práci v Praze není ideální a rozhodně jednoduché. Je to prostě hodně na punk a ani se neodvažuju spočítat ty hodiny strávené ve vlaku na trase Praha – Zlín a opačně. Není to ale jen o škole. Do Zlína se vracím také kvůli lidem. V podstatě můžu říct, že do Zlína si jezdím zařádit. Tohle místo neomrzí. A občas není úplně na škodu vrátit se do té bubliny, kde tě vždycky rádi uvidí a kam na tebe nikdo nemůže.

LOO_farma-poster LOO_farma-poster2 LOO_farma-poster3