Hlavní stránka Zprávy Zlínská radnice vyhlásila boj reklamám „načerno“

Zlínská radnice vyhlásila boj reklamám „načerno“

0

Rozsáhlou kontrolu billboardů a dalších reklamních prvků spustí v nejbližších dnech zlínská radnice. U těch poutačů, které nebudou mít potřebná povolení, vyzve stavební úřad majitele, aby si o jejich vydání požádali nebo aby je odstranili.

Jen billboardů se v současné době nachází na území města stovky. „Řada z nich byla postavena „načerno“, tedy bez náležitostí, které vyžaduje stavební zákon. Kontrolou odhalíme, které to jsou a zahájíme jednání s majiteli. Setrvávat v současném stavu není možné. Město je reklamou doslova zaplavené,“ upozornil Jiří Kadeřábek, první náměstek primátora.

Kromě billboardů se pracovníci magistrátu zaměří i na reklamní plachty, které bývají často pověšené například na zábradlích mostů nebo na plotech. Tam ale být nesmí, protože mohou omezovat ve výhledu řidiče.

Pokud se jedná o reklamní plochy o velikosti od 2,5 do 8 metrů čtverečních, musí mít jejich majitelé povolení od stavebního úřadu. Když se při kontrole ukáže, že toto povolení nemají, budou si o něj muset zažádat. Jejich žádosti ale bude následně posuzovat i rada města. „Ta může udělit výjimku, na základě které bude moci reklamní poutač zůstat na svém místě. V opačném případě stavební úřad majitele vyzve, aby jej odstranil,“ konstatoval Kadeřábek.

Podobnou akci zaměřenou na zjištění, zda v centru města mají reklamní poutače potřebná povolení, radnice zrealizovala už před šesti roky. „Zdokumentovali jsme tehdy celkem 502 bilboardů. U řady z nich jsme zjistili, že potřebná povolení nemají. Což nakonec vedlo k odstranění 179 těchto staveb,“ prohlásil vedoucí stavebního úřadu magistrátu, Petr Skácel.

Proces odstranění „načerno“ postavených reklamních poutačů může trvat až rok. V řadě případů je totiž velmi složité zjistit, kdo je jejich majitelem. Za neoprávněné umístění reklamní plochy hrozí finanční postih ve výši až 500 tisíc korun.

To, jestli jsou reklamní poutače postavené na pozemcích města oprávněně zjišťovala radnice i v roce 2011. Tehdy se kontroly městských strážníků zaměřily na takzvaná „áčka,“ která se nejčastěji nachází na chodnících v centru Zlína, a kterých do té doby rychle přibývalo. „Ukázalo se, že v řadě případů šlo o nepovolené zábory veřejného prostranství. tyto stojany se stávaly překážkou pro chodce, zejména maminky s kočárky nebo nevidomé spoluobčany. Na to jsme museli reagovat,“ uvedl Milan Kladníček, ředitel Městské policie Zlín. Dodal, že majitele každé provozovny, která měla tento reklamní poutač umístěný bez příslušného povolení, strážníci upozornili na neoprávněný zábor veřejného prostranství a vyzvali ho, aby poutač odstranil a vyřídil si potřebné povolení. V opačném případě mu hrozilo udělení blokové pokuty nebo finančního postihu.