Hlavní stránka Zprávy Řidiči ze Zlínského kraje se mohou těšit na zlepšení stavu silnic

Řidiči ze Zlínského kraje se mohou těšit na zlepšení stavu silnic

0

Řidiči se v letošním roce mohou těšit na zlepšení stavu řady silnic v mnoha částech Zlínského kraje. Pracovníci Ředitelství silnic kraje zveřejnili plán investičních staveb.

S opravami silničáři začnou nejdříve na jaře. „Teprve tehdy jsou příznivé klimatické podmínky a navíc se až v dubnu rozjíždí obalovny teplých asfaltobetonových směsí. V zimním období se provádí pouze lokální vysprávky nejhlubších výtluků vozovky speciální směsí, která je finančně velmi nákladná a slouží převážně pro provizorní opravy,“ uvedla asistentka ředitele ŘSZK Ladislava Uhlíková.

Ze zmíněného plánu mimo jiné vyplývá, že má být v dubnu dokončena rekonstrukce trasy mezi Kroměříží a Jestřabicemi. Zbývá dokončit asi stopadesátimetrový úsek, který nemohli silničáři kvůli špatným geologickým podmínkám dokončit už na podzim.

Do konce srpna je v plánu opravit silnici vedoucí z Nedašovic ke státní hranici se Slovenskem. V Karolince stavbaři přetvoří křižovatku s odbočkou na Bzové a postaví nový most přes Vsetínskou Bečvu; most u umělého jezera Balaton celkově přestaví. Demolicí stávajícího mostu v havarijním stavu a postavením nového silničáři udělají bezpečnějším průjezd Mirošovem u Valašských Klobouk.

Řidiči jistě ocení i rekonstrukci silnice z Fryštáku na Horní Lapač s výjimkou úseku Fryšták – Žabárna, který už nový povrch má. Na tuto opravu navazuje samostatný projekt, jehož cílem je položení nového povrchu na silnici vedoucí od příjezdu do Fryštáku od Holešova až po začátek Náměstí míru. Zlepšení přehlednosti lze očekávat po úpravách silnice od Kroměříže – Vážan po Šelešovice. Další menší rekonstrukce se týkají obcí Polichno a Štítná nad Vláří – Jestřabí. Zcela nově potom vznikne propojení dvou silnic druhé třídy u Bystřice pod Hostýnem, jejíž výstavba začala minulé léto.

Pracovníci Ředitelství provádí prohlídky silnic a evidenci poruch každý měsíc. „Na podzim potom vytváříme souhrn všech poruch podle platných technických podmínek. Konkrétní úseky pro opravy stanovujeme podle stavu po zimě, o rekonstrukcích rozhodujeme na základě zpřesňujících diagnostik silnic a rozhodnutí Rady Zlínského kraje o jejich realizaci,“ dodala Uhlíková.

Za minulý rok podle informací zveřejněných v internetové databázi dopravní policisté registrovali na těchto úsecích celkem deset dopravních nehod, které většinou skončily bez zdravotních následků nebo s lehkými zraněními. V jednom případě, na úseku mezi Fryštákem a místní částí Žabárna, zemřel jeden člověk. Paradoxně se na nehodách spíše než špatný stav vozovek podílela nepozornost řidičů nebo špatná viditelnost.

Bližší informace o uvedených stavbách a i těch, které skončí příští rok, naleznete na stránkách ŘSZK a přidružených odkazech.